סמלים של חברות צחובוי

לסמלים של חברות ישנה משמעות גדולה עבורנו, לתרבות שלנו ולתקשורת הבינאישית. סמל מעביר משמעות וחוסך מקום. אנו כאנשים מבינים סמלים וזוכרים אותם, ולא זקוקים להסברים חוזרים ונשנים. לעתים המשמעות של סמל הולכת לאיבוד במשעולי ההיסטוריה, אך עדיין ממשיכים להשתמש בו. תחושת השייכות שהסמל מייצר היא זאת שגם מביאה חברות מסחריות רבות להתאגד תחת סמל מסחרי, הלוגו.

מהו אותו הלוגו? מהם הסמלים של החברות המפורסמות בעולם וכיצד הם נוצרו? על כל זה נפרט מייד

סמלים של חברות – כל הדרך לבחירת הלוגו הנכון

סמליל, ובלועזית לוגו, הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג חברה או מוצר ספציפי ולהיות מזוהה עמו בתודעה של הציבור הרחב. הסמליל הוא חלק מתהליך ארוך ואסטרטגי של מיתוג החברה או של אחד ממוצריה. אי לכך כאשר מדברים על סמלים של חברות, שימת הדגש היא על התודעה של קהל הצרכנים. בחירת סמל קליל וזכיר שיזוהה מיידית עם ערכי הארגון או מוצריו.

סמלים של חברות הם תמצית רוח החברה המתורגמת לתוך סימן גרפי אחד פשוט. הלוגו מאפיין את החברה ותורם למיתוג עסקי שלה. הלוגו הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר של חברה מפני שהוא למעשה חותמת החברה - הוא מהווה זהות חזותית לחברה אותה הוא מייצג ותפקידו הוא לעורר בתודעה של כל מי שרואה אותו רגשות או אסוציאציות הקשורים לחברה או למוצר אותם הוא מייצג. הסמליל יכול להופיע על צי הרכבים של הארגון, על המוצרים שלו, על המבנים שבהם הוא שוכן, על מדי עובדיו ובמקומות נוספים שבהם יש לזהות את הארגון.

לעיצוב מדויק ונכון של סמל החברה, הלוגו, יש משקל רב, לא פחות משמה. העיצוב חייב לשקף את רוח החברה וחזונה העסקי וישנה חשיבות לאופן בו הוא מעוצב. בתור התחלה חייבים להחליט מה רוצים שהסמל של החברה ישדר - האם רוצים לשדר רצינות, אמינות, יצירתיות או קלילות? בהתאם להחלטה זו יש לבחור את מרכיבי העיצוב: צבעי לוגו יבחרו בהתאם למה שאנו רוצים לשדר וכן הצבעים ישפיעו על צבעי החברה.
לאחר מכן עוברים לבחירת טכניקת הלוגו - האם הלוגו יורכב מאיור, צורה גרפית, משחק אותיות או תמונה? צורת של הלוגו - מה היא צורתו ההנדסית? האם הוא מעוגל או זוויתי?
החלטה נוספת שצריכה להתקבל היא האם הסמל של החברה יכלול את שם החברה. ישנה משמעות לבחירה בלוגו חברה שכולל את שם החברה או בסימן גרפי מופשט. ברוב המקרים, ילווה הסמל של החברה במלל. לעיתים, ישולב המלל כחלק מהאלמנט הגרפי ולעיתים הסמלים של החברות יכילו טקסט בלבד, ללא אובייקט גרפי נלווה.

ללוגו חברה מוצלח יש תפקיד מרכזי והשפעה רבה על מידת ההצלחה של החברה - לוגו חברה טוב וקליט בעל תכונות אשר גורמות לו להיצרב בתודעה הציבורית ובמיוחד אצל קהל הצרכנים, עשוי לקדם את החברה בעולם העסקי. הלוגו המושלם יהיה שילוב של מספר תכונות עיקריות שהחברה רוצה לשדר. הוא יהיה פשוט למראה אך מרשים, ייחודי אך זכיר. עיצוב לוגו חברה הוא משימה מורכבת עם השלכות מרחיקות לכת ולכן חברות הגדולות נעזרות במשרדי מיתוג ועיצוב לצורך יצירת לוגו חברה מוצלח.

רשימת המיתוגים שאסור לפספס

הפרה של עלית, הקשתות הזהובות של מקדונלדס, ההר של טובלרון, הבקבוק של קוקה קולה ואיש הצמיגים השמנמן של צמיגי מישלן – כל אלה הם הפנים המייצגות של הסמלים המפורסמים בארץ ובעולם לטוב ולרע.

סמלי המותגים אחראים להצלחתם של המוצרים לא פחות מהמוצר עצמו וממוניטין החברה. חוקרים מתחומים שונים – החל מסוציולוגיה ועד תרבות צריכה - קבעו כי סמל המותג גורם לקשר רגשי ומזדהה עם המוצר לאורך שנים. סמלי המותג נשארים לאורך שנים כדי לחזק את תחושת היציבות וההמשכיות של המוצר. הסמל של החברה הוא חלק מהאישיות של החברה, של המותג, אחד מהנכסים הרגשיים שחברה מעוניינת לצקת אל תוך המוצר, חלק מ״האני מאמין״ שלה במוצר עצמו.

הבקבוק המחוטב - קוקה קולה
הבקבוק המחוטב של קוקה קולה ו-117 שנה של השקעה בפרסום הפכו את הסמל לסמל המוכר והמזוהה ביותר כיום. הבעלים פנו אל ציירים מסחריים וביקשו מהם לעצב בקבוק קוקה קולה זכוכית שניתן יהיה לזהות אותו בעיניים עצומות, רק לפי מישוש. הזוכה עיצב בקבוק דמוי גוף נשי עם מותניים צרות וירכיים מתרחבות. הבקבוק, יחד עם לוגו החברה, הפכו למותג שזוהה בכל בית בעולם המערבי ומעבר לו.

הקשתות המוזהבות של מקדונלד׳ס
הקשתות המוזהבות הן בעצם האות m באנגלית אשר מייצגת את שם המייסדים של רשת המזון המהיר - האחים מקדונלד, אשר פתחו את הדיינר שלהם למזון מהיר בשנת 1937. הם העמידו שלט ניאון גדול ובוהק של האות m בצבע צהוב, אשר זכה לכינוי קשתות בזכות הצורה המעוגלת של האות.

הר מטרהורן - טובלרון
הלוגו של השוקולד המפורסם בעולם הוא למעשה מחווה לארץ המוצא שלו, שוויץ. על גבי חפיסת השוקולד ניתן למצוא את הר מטרהורן הנמצא בגבול שוויץ ואיטליה. אם תסתכלו היטב, תמצאו כי בתוך ההר חבויה דמות דב, סמל של העיר ברן, בה מיוצר השוקולד האהוב.

מרגישים שאתם צריכים עוד מידע על הזמנת מוצרים נוספים בהתאמה אישית?
צרו קשר ונשמח לסייע!

בצחובוי תמצאו בין השאר:

גביעים 

קוביות קריסטל תלת מימד

מגיני הוקרה

צלחות אליפות

ומתנות לעובדים

מתנות לספורטאים

[caption id="attachment_4844" align="alignnone" width="300"]סמלים של חברות סמלים של חברות[/caption]