קד”ם

כשאתה אומר קד"ם למה אתה מתכוון?

קד"ם - בואו נדבר על זה. כולנו שמענו את המושג הזה עולה מפעם לפעם, אבל עם יד על הלב, המשמעות שלו היא די רחבה. בעבור עסקים קטנים ובינוניים, שאין להם מיליונים של שקלים להשקיע בפרסום רחב היקף בפריים טיים בטלוויזיה, אולי יהיה כאלו שיטעו ויגידו "זה גדול עליי, אני אדם פשוט עם עסק פשוט, מה לי ולזה?". כאמור, מדובר בטעות. ההשקעה היא הרבה יותר צנועה מכפי שנדמה לכם, והתמורה מתעלה עליה בעשרות מונים. פשוט ככה.

אז קודם כל, מה זה אומר קד"ם?

מדובר בכל דבר שעסק עושה על מנת לקדם את עצמו. משמעות ראשי התיבות היא קידום מכירות. כפי שאפשר להבין, קד"ם מכסה כל כך הרבה תחומים. הוא יכול לכסות פרסום רחב היקף בשלטי חוצות ובטלוויזיה, קידום דיגיטלי באמצעות גוגל, פייסבוק ואתר ייעודי, הוא יכול להתבטא בשילוט, והוא מתבטא גם בעט הכי קטן וסמלי שמעניקים ללקוח בסיומה של שיחה, ועליו מוטבע שם העסק.

כל הנ"ל נועדו להביא אל העסק לקוחות חדשים, מתעניינים ואנשים שבדיוק ברגע זה מחפשים את השירות או המוצר שאותם העסק מציע. מכאן, כפי שניתן להבין, הכל פתוח. אפשר לבחור בתקציב ענק, אפשר ללכת על קו מינימליסטי ולהסתפק רק במוצרים קטנים ופשוטים, אפשר להפציץ ולכסות את כל העיר במידע על העסק, ובכל מקרה, כל עוד רואים שההשקעה מצדיקה את עצמה, להמשיך ככה.

רול אפ – הכירו את אמצעי קד"ם היעיל

השם רול אפ לא בהכרח אומר הרבה למי שלא מגיע מעולם המכירות, אבל אפשר להבטיח לכם – בוודאות ראיתם רול אפ בעבר, פשוט לא זיהיתם אותו בשם. מדובר בשילוט נייד שאפשר להציב בכל מקום שבו תחפצו: מחוץ לעסק, כך שהלקוחות הפוטנציאליים יידעו שהוא שם, בקרבת מקום, יסתקרנו ויחליטו לקפוץ. שלט הגוונה המסביר ללקוחות הפוטנציאליים היכן ממוקם העסק. גם בתור העסק עצמו אפשר להציב רול אפ המסביר על מוצר חדש או אטרקטיבי ששווה להכיר.

אגב, רול אפ הוא לא בהכרח למכירות כאן ועכשיו. הוא גם יכול לספק מידע, ואפילו להוסיף אווירה לכל הסביבה. אם מדובר באירוע קונספט שאתם בונים, לצורך העניין, שילוט שכזה יכול להוסיף המון. יותר מזה – הוא גם יכול לשמש כרקע שעליו האנשים שפוקדים את העסק או האירוע יצטלמו. בסופו של דבר, זו יופי של מטרה, לגרום לכמה שיותר אנשים להצטלם כאשר הלוגו והשם שלכם מבליח מאחוריכם, ואם הם גם יעלו את התוצר לרשתות החברתיות, אפילו יותר טוב.

הרשימה רק נמשכת ונמשכת

כפי שאתם ודאי משערים, יש אי אלו סוגים של שילוטים שיכולים לתרום לעסק. יש שילוט עץ, נחושת, מתכת וכן הלאה. גם השילוט הסמלי הזה יכול לעשות הרבה למען העסק שלכם. לקוחות פוטנציאליים יידעו שאתם שם, וגם אם הם חולפים על פניכם מדי יום ביומו, בסופו של דבר מי יודע, אולי המסר יוטמע?

מה שטוב בעולם הקד"ם זה הגמישות. יש מאות, אם לא אלפי מוצרים, אשר באמצעותם אפשר לדחוף את העסק קדימה ולסייע לו. איך שלא תסתכלו על זה, אתם תורמים לעסק שלכם וההשקעה תחזיר את עצמה פי כמה וכמה. כך, למשל, בחרתם לתת שי סמלי ללקוחות פוטנציאליים לאחר מפגש מוצלח? מחברת, עט או אפילו מגבת הן אופציה מעולה. זה עד כדי כך פשוט.

קד"ם – ממש לא רק מכירות

אז דיברנו עד כה בהרחבה על קידום מכירות לצורך... מכירות. זה די ברור. כשמו כן הוא. אבל האמת, זה רק חלק מהתמונה המלאה. התמונה המלאה כוללת עוד כל כך הרבה שאפשר להשיג באמצעות מיתוג. לאו דווקא במישרין. לאו דווקא באמצעות שם החברה שמתנוסס לו בגאון. יש עוד כל כך הרבה דברים שאפשר להשיג שיקדמו אתכם ויועילו לכם בטווח הארוך. פשוט צריך להתעניין ולפתוח את הראש. זה עד כדי כך פשוט.

נגיד וקולגה או בוס זכה להישג מקצועי מרשים. לא תרצו לפרגן לו בשי סמלי, ואם אפשר, כזה שמגיע בהקדשה אישית עם השם שלו והשם של העסק? נגיד ואתם עורכים תחרות מכל סוג שהיא, במסגרת יום כיף, אם אתם מפעילים חוג או כל דבר אחר. חלוקת פרסם בהקדשה אישית שמתאים בדיוק למאורע ולא נקנה ישירות מן המדף אלא בהקדשה הכי אישית שיש – מובן שמדובר בעניין מתבקש למדי וגם, בעקיפין אמנם, משהו שישרת אתכם ויראה כמה האירוע היה מושקע וכלל מחשבה לפרטי פרטים.

אפילו תנועות נוער, צבא, כוחות הביטחון באשר הם וכן הלאה – כולם מקבלים במסגרת תפקידם ופעילותם השוטפת כל מיני מוצרים, מסמלים וסיכות ועד מתנות שנועדו לצורך פרגון והוקרה. כאמור, אמנם מדובר בעניין עקיף ולא ישיר, אבל גם זה נכנס תחת הקטגוריה הרחבה מאד מאד שנקראת "קידום מכירות".

בשורה התחתונה – יש דרישה בשטח

אנחנו חיים בעידן הרשתות החברתיות. לכל מה שאנחנו עושים יכול להיות הדהוד ברשת שיכול להיראות למרחקים. יותר מזה – הסטנדרט עלה. עובדים, מכרים, לקוחות, מצפים ליותר מאשר שהצד השני (עסק, מקום עבודה וכדומה) יעשו את המוטל עליהם ותו לא. הם מצפים שהצד השני ישקיע. יחבק. יפרגן. ייתן את ה-360 מעלות ויפתיע ללא הרף. אם ככה, למה להסתפק במועט? למה לא להתעלות על עצמכם, להפתיע ולפרגן? זו בדיוק הסיבה שאנחנו בצחובוי נמצאים בעסק הזה במשך כל כך הרבה שנים (מעל 80 שנה!).

קד"ם קד"ם