קווים מנחים לעיצוב לוגו עסקי מוצלח וקל למיתוג

קווים מנחים לעיצוב לוגו עסקי מוצלח וקל למיתוג

עיצוב הלוגו של החברה שלכם הוא אחד מהתהליכים הקריאטיביים החשובים ביותר שתצטרכו לבצע שכן לעיתים קרובות הלוגו של החברה הוא הרושם הראשוני לגביה. זוהי משימה לא כל כך פשוטה כפי שהיא אולי נראית. במאמר זה תוכלו למצוא מידע לגבי החשיבות של עיצוב הלוגו העסקי, יתרונותיו, קווים מנחים לעיצובו וטיפים ממומחים בתחום.

3 יתרונות ללוגו מעוצב:

לוגו מורכב משני אלמנטים: המלל והסמל. לפני שחברה יכולה לפרסם ולייצג את עצמה רק על ידי סמל, היא צריכה לבצע הרבה פעולות פרסומיות. לעומת זאת, יש כאלה שבוחרות לדבוק עם לוגו המותג שבעיקרו בנוי ממלל:

  • קוקה-קולה - אין כמעט אדם בעולם, כולל במדינות עולם שלישי, שלא מכיר את הלוגו של קוקה-קולה. במקרה שלה הסמל כל כך מוכר ונפוץ, שהיא לא הייתה צריכה בכלל ליצור סמל כלשהו בנוסף למלל.
    דוגמא נוספת לכך היא IBM. חברת המחשבים מוכרת כל כך שגם היא הסתמכה על מלל בלבד וזה הספיק כדי להפוך אותה לחברה המובילה בעולם ולמוכרת היטב בזכות לוגו זה.
  • דוגמא אחרת היא הלוגו של אפל - אין מבוגר או ילד בעולם שאינו מכיר את הסמל של התפוח הנגוס ומה הוא מייצג וזכות בזכות פעולות פרסום אינטנסיביות בתחילת הדרך, יחד עם יוקרה שהתלוותה ללוגו זה במרוצת השנים.
  • דוגמא משלבת היא למשל הלוגו של אדידס - שם ישנו מלל וסמל ששניהם גם כן מוכרים היטב לצרכן.

5 קווים מנחים לעיצוב לוגו:

  • ייחודיות וחכמה - חשוב ליצור ולעצב לוגו שיהיה ייחודי, שתאמינו שהוא שונה מכל דבר שכבר קיים בשוק. הלוגו הוא זה שעוזר ליצור הבחנה בין מוצרים. עיצוב חכם וייחודי של הלוגו שלכם יסייע לצרכנים לבדל את המוצר שלכם משאר המוצרים ובכך לתת לו עדיפות על פניהם, כך שחשוב שהנראות שלו תתבלט על פני אחרים. זוהי משימה שאינה פשוטה עבור חברות רבות.
  • הבנה של המותג - הבנה של המותג הינה חשובה ביותר מאחר שהלוגו הוא לא רק תמונה או דמות, אלא הוא גם מעיין יוצר היכרות או מבוא למותג. הלוגו חייב להגיע לקהל צרכנים מסוים ולכן, בעת עיצוב הלוגו, יש לקחת זאת בחשבון. בטרם תחילת העבודה, כתבו לעצמכם מה אתם חושבים על המותג, אולי אף צרו לוח עם נתונים אלו שמזכירים לכם את האידיאולוגיה של המותג, אך שימו לב שלא לקבל השראה רק מנתונים אסתטיים ולא ממשמעות עמוקה יותר.
  • הצבע הוא המפתח לעיצוב - יש לקחת בחשבון את האישיות של המותג ולכן, גם לחשוב על כל ההיבטים של התמונה או הדמות של המותג. בחירת הצבע היא מרכזית כיוון שצבעים שונים מעוררים תחושות שונות ומשיכה שונה. כך למשל, צבעים בהירים ונועזים עשויים לתפוס את תשומת ליבו של הצרכן, אך גם עלולים להיראות חצופים או פזיזים. צלילים עמומים עשויים לנטוף מתחכום, אך גם עלולים להביא להתעלמות מהם. לכל צבע ישנה השפעה שונה וכל אחד עשוי להביא ליצירת ניואנסים במסר שלכם.
  • הימנעו מיותר מידי פרטים. לוגו פשוט יותר מזוהה מהר יותר ובצורה טובה יותר מאשר לוגו מורכב. קווים ואותיות מודגשים וחזקים נראים טוב יותר מאשר דקים. בנוסף, לוגו נקי ופשוט ניתן להקטין ולהגדיל בצורה טובה יותר מאשר לוגו מורכב. יחד עם כל זאת, הלוגו גם לא צריך להיות מפושט, כלומר לוגו טוב מציג משהו בלתי צפוי או ייחודי מבלי להיות כזה שמתואר או מוצג בצורה מוגזמת.
  • התאמת קנה מידה - יש לוודא כי הלוגו שלכם הוא כזה שניתן להתאים אותו או לשנות אותו לפי קנה מידה. כלומר, הלוגו צריך להיות מספק ומשביע רצון מבחינה אסתטית בגדלים קטנים ובגדלים גדולים וכן, באמצעים שונים. כלל אצבע טוב הוא "כלל כרטיס הביקור/לוח חוצות": הלוגו שלכם צריך להיראות טוב בשניהם.

לסיכום, לעיצוב הלוגו ישנה חשיבות מכרעת שכן, הוא עשוי להשפיע על תפיסת המותג על ידי הצרכן, החלטות לגבי הרכישה והגישה הכללית לגבי המוצר. אנו חיים בחברה שחלק גדול ומרכזי ממנה, בכל הקשור לצרכנות, שיווק ומיתוג, הינו לוגו, המיתוג שהוא יוצר והצורה שבה הוא מעוצב ונראה. אפילו ילדים קטנים היום יודעים לזהות לוגו של חברה ואת המוצר שלה על פיו.

מרגישים שבא לכם עוד מידע לגבי עיצוב לוגו מנצח או הזמנת מוצרים מותאמים אישית? צרו קשר!

בצחובוי תמצאו בין השאר: